måndag, april 28, 2008

oj då.

upptäckte att jag tydligen hade raderat 50 inlägg för igår.
Men det är bra att städa bort de gamla och de dåliga :)

Idag arbetade vi först med rumsuppfattning, kankse inte det roligaste.
Men efter lunchen blev det storyline och oj va kul vi blivande förskollärare och fritidspedagoger hade. De var verkligen vuxenhumor på de hela ;)

Nu sitter jag hemma och jag borde ha börjat packa, åker ju vidare till Lycksele i morgon och sedan vidare hem, ska bli riktigt trevligt.

På tal om ingenting, ett ord som jag har svårt att använda mig av i alla typer av skrivuppgifter på universitetet är ordet "ju". Jag använder mig av ordet i vardagen, men det låter så fel att använda "ju" i t.ex. en uppsats. Fast idag hade en lärare använt de i en text vi fick se. Är det bara jag som tycker det ser fel ut att skriva "ju" i en text?




Det var så mörkt
Den kvällen jag gick hem
Jag hade hoppats på något, hoppats på något
Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt
Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt
Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt
Om du vill ha mig, nu kan du få mig
Lura mig nej nej vad folk än säger

2 kommentarer:

Anonym sa...

Faktiskt så ska man undvika att använda "ju", så du har ju en fördel. ;)

Millan sa...

Sicken tur att du svarade på min fråga :)

Hoppas du får en trevlig valborg. eller så klart du kommer få de som ska få gosa med en vaaaaaaalp!!!! :)